پیشوا| برگزاری جلسه آموزشی مناسب‌سازی

جلسه آموزشی مناسب‌سازی بهزیستی شهرستان پیشوا، با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و دهیاران، به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این نشست آموزشی در محل فرمانداری شهرستان پیشوا برگزار شد و معاون فنی و عمرانی فرمانداری بیان کرد: «افراد توان‌یاب، بخشی از جامعه را تشکیل می‌دهند که رسالت ذاتی ما است تا زندگی با نشاط و عادی برایشان فراهم آوریم».
میرزایی افزود: دسترسی آسان به خدمات حمل ‌و نقل شهری، پارک‌ها و فضاهای سبز برای افراد دارای معلولیت، باید از طریق شهرداری ها پیگیری شود که این مسئله تکلیفی قانونی است. نجمه اسماعیلی رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا نیز در این نشست گفت: مناسب‌سازی تنها مختص معلولان نبوده و باید دغدغه همه باشد و شامل سالمندان نیز می‌شود و همه افراد روزی به مرحله سالمندی خواهند رسید.
وی ضمن اشاره به این که ۱۵ درصد جمعیت جهان را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، افزود: هرچه میزان دسترس‌پذیری اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و معابر بیشتر باشد، از خانه‌نشینی افراد دارای معلولیت جلوگیری شده و امکان حضور این قشر در جامعه و همچنین زمینه اشتغال آنها فراهم‌ می شود و در نتیجه، رونق اقتصادی نیز به‌وجود خواهد آمد.
سلطانی کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی استان تهران نیز در ادامه این نشست، به بیان آموزش‌هایی در خصوص نحوه صحیح مناسب‌سازی در ادارات، پارک‌ها، خیابان‌ها و معابر، اماکن مذهبی و مساجد پرداخت. در پایان نیز مصوبات جلسه کمیته مناسب‌سازی که چندی پیش، در بهزیستی شهرستان پیشوا برگزار شده بود، شامل مشکلاتی نظیر ورودی نامناسب ادارات، وجود برخی رمپ‌های غیراستاندارد، اختلاف سطح پیاده‌روها، ارتفاع نامناسب دستگاه‌های عابربانک به‌منظور تسهیل استفاده افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و همچنین ارتفاع نامناسب موانع نصب‌شده روی دیوارها برای جلوگیری از برخورد نابینایان با آن‌ها و عدم مناسب‌سازی مراکز درمانی، مکان‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رعایت و اصلاح این موارد توسط ادارات و ارگان‌های شهرستان به تصویب رسید.
کد خبر 69605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد